بررسی رابطه تاب آوری د انشجویان در دوران کرونا بر عملکرد تحصیلی آنها در سال تحصیلی 1399-1400 دانشگاه زینب کبری(س)واحد کازرون
Burrisi the affiliate of the Thab-Uri Dr. Anchjoyan the turnover of the crown of corona the work of the collecting card as it turned out to be the collection 1399-1400.
نویسندگان :
مریم ریحانی ( دانشگاه فرهنگیان )
چکیده
زمینه و هدف تاثیر روانشناختی شیوع بیماری کرونا از جمله افسردگی ، اضطراب امری لازم است، لذا پژوهش حاضر با هدف تعیین تاب آوری دانشجویان در دوران کرونا بر عملکرد تحصیلی در سال تحصیلی 1400-99 انجام شد. مواد و روش ها این مطالعه به صورت زمینه ای بر روی 148 دانشجو د انشگاه فرهنگیان واحد دانشگاهی زینب کبری(س)کازرون انجام گردید، اطلاعات به صورت پرسشنامه و به روش مبتنی بر وب جمع آوری شد. داده ها با آزمون های آماری t مستقل و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد. یافته ها از 148 دانشجو 71.6% مجرد و 28.4% متاهل می باشند.بین نمره عملی و نظری دانشجویان و تاب آوری ارتباط معنی داری مشاهده نشد. نتیجه گیری با توجه به نتایج پژوهش و تاب آوری بالا در هنگام شیوع بیماری به نظر می رسد، با توجه به شرایط دانشجویان این دانشگاه از لحاظ اینکه استخدام آزمایشی آموزش و پرورش می باشند، لذا اضطراب ناشی از اینکه اگر نمره تاب آوری پائینی بگیرند ممکن است در استخدام قطعی آنها تاثیر بگذارد باعث شده به سوالات به درستی پاسخ نداده باشند.کليدواژه ها
ویروس کرونا-کووید-19 –تاب آوریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مریم ریحانی , 1400 , بررسی رابطه تاب آوری د انشجویان در دوران کرونا بر عملکرد تحصیلی آنها در سال تحصیلی 1399-1400 دانشگاه زینب کبری(س)واحد کازرون , نخستین همایش ملی فرهنگ
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.