تبیین شیوه های ارزشیابی برنامه درسی دوره ابتدایی در شبکه آموزشی دانشآموز(شاد)، در دوران بیماری کرونا
Explain the methods of evaluating the elementary school curriculum in the student educational network during coronary heart disease
نویسندگان :
علیرضا عصاره ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران ) , احمد عربی جونقانی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران )
چکیده
ارزشیابی یکی از عناصر مهم و اساسی برنامههای درسی و همواره مهمترین فعالیتی بوده است که بهمنظور تشخیص میزان پیشرفت یادگیری فراگیر و دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی از برنامههای آموزشی اتفاق میافتد که در این میان با شیوع بیماری کرونا ارزشیابی باید به شیوههای متنوع و با توجه به هدفهای درسی و هماهنگ با روشهای یاددهی- یادگیري در بستر برنامه شاد انجام پذیرد تا ثمربخش و اثرگذار باشد. هدف پژوهش حاضر، تبیین شیوههای ارزشیابی برنامهدرسی دوره ابتدایی در شبکه آموزشی دانشآموز (شاد)، در دوران بیماری کرونا از دیدگاه معلمان شهر جونقان است. طرح پژوهش مبتنی بر روش پدیدارشناسی با ابزار مصاحبه بود. جامعه آماری، شامل تمامی معلمان دوره ابتدایی شاغل به تدریس در شهر جونقان در سال تحصیلی 1400-1399 است. نمونهگیری پژوهش به شکل هدفمند انجام شد. عمدهترین نتایج پژوهش حاکی از آن بود که معلمان در شیوههای ارزشیابی برنامهدرسی دوره ابتدایی در شبکه آموزشی دانشآموز (شاد)، بیشترین اولویت را به خودارزیابی و همسال سنجی در گروه شاد و روشهای ارزشیابی پایانی و مشاهده از طریق تماس تصویری و صوتی در شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) میپردازند.کليدواژه ها
برنامهدرسی، دوره ابتدایی، ارزشیابی، شبکه آموزشی دانشآموز (شاد)کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:احمد عربی جونقانی , 1400 , تبیین شیوه های ارزشیابی برنامه درسی دوره ابتدایی در شبکه آموزشی دانشآموز(شاد)، در دوران بیماری کرونا , نخستین همایش ملی فرهنگ
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.