پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فرهنگ
  4. مقاله تبیین شیوه های ارزشیابی برنامه درسی دوره ابتدایی در شبکه آموزشی دانش‏آموز(شاد)، در دوران بیماری کرونا
عنوان رویداد : نخستین همایش ملی فرهنگ
تاریخ برگزاری : 05 اسفند ماه 1400

تبیین شیوه های ارزشیابی برنامه درسی دوره ابتدایی در شبکه آموزشی دانش‏آموز(شاد)، در دوران بیماری کرونا

Explain the methods of evaluating the elementary school curriculum in the student educational network during coronary heart disease
نویسندگان :

علیرضا عصاره ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران ) , احمد عربی جونقانی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران )

دانلود فایل   

چکیده

ارزشیابی یکی از عناصر مهم و اساسی برنامه‌های درسی و همواره مهم‌ترین فعالیتی بوده است که به‌منظور تشخیص میزان پیشرفت یادگیری فراگیر و دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی از برنامه‌های آموزشی اتفاق می‌افتد که در این میان با شیوع بیماری کرونا ارزشیابی باید به شیوه‌های متنوع و با توجه به هدف‌های درسی و هماهنگ با روش‌های یاددهی- یادگیري در بستر برنامه شاد انجام پذیرد تا ثمربخش و اثرگذار باشد. هدف پژوهش حاضر، تبیین شیوه‌های ارزشیابی برنامه‌درسی دوره ابتدایی در شبکه آموزشی دانش‏آموز (شاد)، در دوران بیماری کرونا از دیدگاه معلمان شهر جونقان است. طرح پژوهش مبتنی بر روش پدیدارشناسی با ابزار مصاحبه بود. جامعه آماری، شامل تمامی معلمان دوره ابتدایی شاغل به تدریس در شهر جونقان در سال تحصیلی 1400-1399 است. نمونه‌گیری پژوهش به شکل هدفمند انجام شد. عمده‌ترین نتایج پژوهش حاکی از آن بود که معلمان در شیوه‌های ارزشیابی برنامه‌درسی دوره ابتدایی در شبکه آموزشی دانش‏آموز (شاد)، بیشترین اولویت را به خودارزیابی و همسال سنجی در گروه شاد و روش‌های ارزشیابی پایانی و مشاهده از طریق تماس تصویری و صوتی در شبکه آموزشی دانش‏آموز (شاد) می‌پردازند.

کليدواژه ها

برنامه‏درسی، دوره ابتدایی، ارزشیابی، شبکه آموزشی دانش‏آموز (شاد)

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
احمد عربی جونقانی , 1400 , تبیین شیوه های ارزشیابی برنامه درسی دوره ابتدایی در شبکه آموزشی دانش‏آموز(شاد)، در دوران بیماری کرونا , نخستین همایش ملی فرهنگ

برگرفته از رویداد



نخستین همایش ملی فرهنگ
تاریخ برگزاری : 05 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • ایزدان درمانگر زرتشتی در يشت‌هاي اوستا (هرمزد يشت، هوم يشت، ارديبهشت يشت، ونند يشت)
  • تبیین حکمت شرور و چگونگی مواجهه با آنها از نگاه شیخ طوسی
  • پیامدهای کرونا بر مولفه های سبک زندگی اسلامی
  • تاثیر کرونا بر تعلیم و تربیت
  • ظرفیتهای فرهنگ قرآنی احسان در مواجهه با همه گیری کووید 19 در جامعه مومنین با تکیه بر معناشناسی احسان
  • بازخوانی مساله شراز دیدگاه ابن عربی با توجه به کرونا
  • روایی و قابلیت اطمینان نسخه فارسی انتظار از پیری 12 گویه ایی جمعیت بزرگسالان ایرانی در طی شیوع COVID-19.
  • اهمیت و جایگاه فضیلت‌های اخلاقی در میزان تاب‌آوری کودکان در شرایط کرونا
  • تجلی همدلی و همدردی در دیوان صائب تبریزی
  • پیامدهای کرونا بر مولفه های سبک زندگی اسلامی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)