تبیین طرق بهینه آموزش در دوران کرونا
An explanation of the optimal method of training in the corona period
نویسندگان :
اسماعیل باقری ( دانشگاه شهید رجایی تهران )
چکیده
در پی شروع ویروس کرونا در ایران و سرتاسر جهان ، شیوههای آموزشی وارد فاز جدیدی در مقاطع مختلف تحصیلی شدند و با تعطیلی مراکز آموزشی از مدارس گرفته تا دانشگاهها نیاز مبرمی به تجدیدنظر در شیوههای آموزشی و ارائه راهکارهای بهتری برای آموزش و یادگیری مخاطبان احساس شد. این پژوهش با عنوان تبیین طرق بهینه آموزش در دوران کرونا به ارائه روش ها و شیوه های مطلوب ، به طوری که عموم مخاطبان از دانشآموزان تا دانشجویان و سطوح بالاتر بتوانند با استفاده از این شیوه ها به آموزش و یادگیری بهتر بپردازند، اشاره کرده است . هدف از این پژوهش ارائه راهکارهای عملیاتی و مفید برای اجرا در ایام کرونایی و حتی بعد از آن نیز هست . این پژوهش به روش کتابخانه ای با بیان شیوه های گفته شده توسط برخی از محققان در کتب و مقالات مختلف به ارائه شیوههای جدید و نو نیز پرداخته است. روشهای بهینه ارائه شده در این پژوهش تحت عنوان سبد آموزشی در سه سطح آموزش به صورت حضوری ، آموزش به صورت غیر حضوری(مجازی) و آموزش ترکیبی می باشد و در این میان از روشهای بدیع در آموزش مثل روش کلاس داری معکوس ، گروههای جهادی - آموزشی در مناطق مختلف و روش پلکانی یا زنجیرهای دراین سه سطح میتوان نام برد.کليدواژه ها
سبد آموزشی ، آموزش حضوری ، آموزش غیر حضوری ، آموزش ترکیبی ، روش پلکانیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1400 , تبیین طرق بهینه آموزش در دوران کرونا , نخستین همایش ملی فرهنگ
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.