پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فرهنگ
  4. مقاله مطالعۀ تأثیر ساختار تبلیغات شهری بر فرهنگ ترافیک (نمونه موردی بیلبوردهای شهر تهران)
عنوان رویداد : نخستین همایش ملی فرهنگ
تاریخ برگزاری : 05 اسفند ماه 1400

مطالعۀ تأثیر ساختار تبلیغات شهری بر فرهنگ ترافیک (نمونه موردی بیلبوردهای شهر تهران)

Study of the effect of urban advertising structure on traffic culture (Case Study Tehran City Billboards)
نویسندگان :

عاطفه رحمانی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )

دانلود فایل   

چکیده

در میان سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه که در رانندگی و بروز تصادفات به عنوان عوامل سه‌گانه ترافیک شناخته شده‌اند، انسان تنها عامل هوشمند است که می تواند از راه و وسیله نقلیه به هر شکلی که باشد بهره بجوید. بنابراین توجه به عامل انسانی و آموزش و بازآموزی و به روز رسانی آموزش‌ها و دانستنی‌های آنها در بالا بردن سطح آگاهی و رشد فرهنگ ترافیک جامعه و رانندگان اهمیت بسیاری دارد. و توجه به تبلیغات شهری به عنوان رسانه‌ای در دسترس عموم مردم و ارزان می‌تواند در ترویج فرهنگ ترافیک بسیار مؤثر باشد. این پژوهش، مطالعه‌ای میان رشته‌ای، کیفی و تحلیلی_ توصیفی است که با هدف ارزیابی تأثیر ساختار تبلیغات شهری در تهران بر موضوع فرهنگ ترافیک انجام شده است. به همین منظور تعدادی از بیلبوردهای سطح شهر تهران انتخاب و مورد تحلیل قرار گرفته شد. نتایج حاصل از تحلیل بیلبوردهای انتخابی حاکی از این است که در ساختار تبلیغات شهری تهران (بیلبوردها) سعی شده تا با استفاده از المان‌ها و تصاویر مناسب، شعارها و استفاده از نماد شناسی درست رنگ‌ها توجه خود را به مسئله فرهنگ ترافیک نشان دهد. با این وجود توجه به تبلیغات شهری می‌تواند به شکل مؤثرتری در ترویج فرهنگ ترافیک عمل کند و از این رو توصیه می‌شود که صاحبان و ناظران بر تبلیغات شهری به این مسئله توجه بیشتری نشان دهند.

کليدواژه ها

تبلیغات شهری، فرهنگ ترافیک، ساختار تبلیغات، بیلبورد

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عاطفه رحمانی , 1400 , مطالعۀ تأثیر ساختار تبلیغات شهری بر فرهنگ ترافیک (نمونه موردی بیلبوردهای شهر تهران) , نخستین همایش ملی فرهنگ

برگرفته از رویداد



نخستین همایش ملی فرهنگ
تاریخ برگزاری : 05 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • نقش مولفه عشق در فرهنگ دینی از منظر امام خمینی ره
  • تاثیر عوامل محیطی بیمارستان در کاهش استرس و ارتقای بهبودی بیماران کرونا
  • ضرورت توانمندسازی اخلاقی جامعه در دوران همه گیری بیماری کرونا
  • الزامات فرهنگی بسط فرهنگ انفاق در جامعه با تاکید بر ایام همه گیری کوویدِ 19
  • تأثیرات ویروس کرونا بر دانشگاه‌ها، آسیب‌ها و فرصت‌ها
  • تاثیر بحران کرونا بر تعلیم و تربیت
  • پیامدهای کرونا بر مولفه های سبک زندگی اسلامی
  • چالش های آموزش مجازی علوم در زمان کووید 19 و ارائه راهکار برای حل آن
  • فرهنگ سازی معلمان در استفاده از ابزارهای آموزشی در دوران کرونا
  • درس های اخلاقی تربیتی کرونا در سبک زندگی توحیدی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)