مطالعۀ تأثیر ساختار تبلیغات شهری بر فرهنگ ترافیک (نمونه موردی بیلبوردهای شهر تهران)
Study of the effect of urban advertising structure on traffic culture (Case Study Tehran City Billboards)
نویسندگان :
عاطفه رحمانی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )
چکیده
در میان سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه که در رانندگی و بروز تصادفات به عنوان عوامل سهگانه ترافیک شناخته شدهاند، انسان تنها عامل هوشمند است که می تواند از راه و وسیله نقلیه به هر شکلی که باشد بهره بجوید. بنابراین توجه به عامل انسانی و آموزش و بازآموزی و به روز رسانی آموزشها و دانستنیهای آنها در بالا بردن سطح آگاهی و رشد فرهنگ ترافیک جامعه و رانندگان اهمیت بسیاری دارد. و توجه به تبلیغات شهری به عنوان رسانهای در دسترس عموم مردم و ارزان میتواند در ترویج فرهنگ ترافیک بسیار مؤثر باشد. این پژوهش، مطالعهای میان رشتهای، کیفی و تحلیلی_ توصیفی است که با هدف ارزیابی تأثیر ساختار تبلیغات شهری در تهران بر موضوع فرهنگ ترافیک انجام شده است. به همین منظور تعدادی از بیلبوردهای سطح شهر تهران انتخاب و مورد تحلیل قرار گرفته شد. نتایج حاصل از تحلیل بیلبوردهای انتخابی حاکی از این است که در ساختار تبلیغات شهری تهران (بیلبوردها) سعی شده تا با استفاده از المانها و تصاویر مناسب، شعارها و استفاده از نماد شناسی درست رنگها توجه خود را به مسئله فرهنگ ترافیک نشان دهد. با این وجود توجه به تبلیغات شهری میتواند به شکل مؤثرتری در ترویج فرهنگ ترافیک عمل کند و از این رو توصیه میشود که صاحبان و ناظران بر تبلیغات شهری به این مسئله توجه بیشتری نشان دهند.کليدواژه ها
تبلیغات شهری، فرهنگ ترافیک، ساختار تبلیغات، بیلبوردکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:عاطفه رحمانی , 1400 , مطالعۀ تأثیر ساختار تبلیغات شهری بر فرهنگ ترافیک (نمونه موردی بیلبوردهای شهر تهران) , نخستین همایش ملی فرهنگ
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.