پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فرهنگ
  4. مقاله طراحی مدل هویت و سبک های تصمیم گیری خرید با تاکید بر راهبرد الگوی مصرف
عنوان رویداد : نخستین همایش ملی فرهنگ
تاریخ برگزاری : 05 اسفند ماه 1400

طراحی مدل هویت و سبک های تصمیم گیری خرید با تاکید بر راهبرد الگوی مصرف

Designing an Identity and Decision Making Styles Model Emphasizing on Consumption Patterns.
نویسندگان :

ابراهيم زارع پور نصیرآبادی ( دانشگاه شاهد )

دانلود فایل   

چکیده

سازه های هویت جنسیتی با خود انگاره های زنانگی و مردانگی ارتباطی ناگسستنی دارند بازاریابان باید بتوانند روش های مختلف فکر کردن مردان و زنان را در زمینه سبک های تصمیم گیری خرید را شناسایی نمایند تا استراتژی های بازاریابی دقیق تری را برنامه ریزی کنند از این رو درک تصمیم مصرف کننده در جهت طراحی استراتژیهای کسب و کارهای داخلی و جهانی دارای اهمیت زیادی است. این پژوهش بدنبال بررسی تاثیر هویت جنسیتی بر سبک های تصمیم گیری خرید با تأکید بر هویت شخصی و الگوی مصرف است. پژوهش حاضر از نظر هدف كـاربردي و از نظر نحوة گردآوري دادهها توصيفي- پيمايشـي اسـت. داده های این پژوهش در یک نمونه 492 نفری از مصرف کنندگان لوازم خانگی در شهر تهران و در قالب نمونه گیری خوشه ای ساده انجام گردیده است. ابزار پژوهش در این پژوهش پرسشنامه با طیف لیکرت پنج گزینه ای بوده است برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد و برای تعیین روایی از روایی همگرا ، واگرا و همینطور از نظرات خبرگان برای تعیین روایی محتوایی و صوری استفاده شد. داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و در قالب نرم افزار Warp PLS5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان داده است که هویت جنسیتی بر سبک های تصمیم گیری خرید، هویت شخصی و الگوی مصرف تأثیر دارد، همینطور الگوی مصرف نیز بر سبک های تصمیم گیری خرید تأثیر دارد.

کليدواژه ها

سبک های تصمیم گیری خرید، هویت جنسیتی، هویت شخصی، الگوی مصرف.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , طراحی مدل هویت و سبک های تصمیم گیری خرید با تاکید بر راهبرد الگوی مصرف , نخستین همایش ملی فرهنگ

برگرفته از رویداد



نخستین همایش ملی فرهنگ
تاریخ برگزاری : 05 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • روایی و قابلیت اطمینان نسخه فارسی انتظار از پیری 12 گویه ایی جمعیت بزرگسالان ایرانی در طی شیوع COVID-19.
  • تاثیر یاد خدا و رویگردانی از او در آرامش و استرس در مواجهه با بیماری کرونا با استناد به آیات و روایات
  • آموزش و پرورش در پارادایم دانایی
  • تأملی بر فرصت‌های فرهنگی در ایام کرونا
  • ویژگی های درونی فرهنگ نیکوکاری برای ایجاد انسجام اجتماعی در ایام همه گیری کووید 19
  • بررسی ارتباط میان بحران کرونا و آرامش انسان در سبک زندگی توحیدی
  • تاثیرمعنویت براعتمادبه نفس جامعه در بحران کرونا
  • نقش تدین در کمک به انسان ها برای مواجهه با بیماری کووید19
  • بازخوانی مساله شراز دیدگاه ابن عربی با توجه به کرونا
  • طاعون و کرونا؛ کامو و هایدگر؛ مرگ و اصالت
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)