پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فرهنگ
  4. مقاله طراحی مدل هویت و سبک های تصمیم گیری خرید با تاکید بر راهبرد الگوی مصرف
عنوان رویداد : نخستین همایش ملی فرهنگ
تاریخ برگزاری : 05 اسفند ماه 1400

طراحی مدل هویت و سبک های تصمیم گیری خرید با تاکید بر راهبرد الگوی مصرف

Designing an Identity and Decision Making Styles Model Emphasizing on Consumption Patterns.
نویسندگان :

ابراهيم زارع پور نصیرآبادی ( دانشگاه شاهد ) , سيد حميد خداداد حسيني ( عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس )

دانلود فایل   

چکیده

سازه های هویت جنسیتی با خود انگاره های زنانگی و مردانگی ارتباطی ناگسستنی دارند بازاریابان باید بتوانند روش های مختلف فکر کردن مردان و زنان را در زمینه سبک های تصمیم گیری خرید را شناسایی نمایند تا استراتژی های بازاریابی دقیق تری را برنامه ریزی کنند از این رو درک تصمیم مصرف کننده در جهت طراحی استراتژیهای کسب و کارهای داخلی و جهانی دارای اهمیت زیادی است. این پژوهش بدنبال بررسی تاثیر هویت جنسیتی بر سبک های تصمیم گیری خرید با تأکید بر هویت شخصی و الگوی مصرف است. پژوهش حاضر از نظر هدف كـاربردي و از نظر نحوة گردآوري دادهها توصيفي- پيمايشـي اسـت. داده های این پژوهش در یک نمونه 492 نفری از مصرف کنندگان لوازم خانگی در شهر تهران و در قالب نمونه گیری خوشه ای ساده انجام گردیده است. ابزار پژوهش در این پژوهش پرسشنامه با طیف لیکرت پنج گزینه ای بوده است برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد و برای تعیین روایی از روایی همگرا ، واگرا و همینطور از نظرات خبرگان برای تعیین روایی محتوایی و صوری استفاده شد. داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و در قالب نرم افزار Warp PLS5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان داده است که هویت جنسیتی بر سبک های تصمیم گیری خرید، هویت شخصی و الگوی مصرف تأثیر دارد، همینطور الگوی مصرف نیز بر سبک های تصمیم گیری خرید تأثیر دارد.

کليدواژه ها

سبک های تصمیم گیری خرید، هویت جنسیتی، هویت شخصی، الگوی مصرف.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سيد حميد خداداد حسيني , 1400 , طراحی مدل هویت و سبک های تصمیم گیری خرید با تاکید بر راهبرد الگوی مصرف , نخستین همایش ملی فرهنگ

برگرفته از رویداد



نخستین همایش ملی فرهنگ
تاریخ برگزاری : 05 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • تواصی به صبر به مثابه راهبرد قرآنی برای تاب آوری در بلایای طبیعی
  • جلو‌‌ه‌های‌ حق ‌بر ‌سلامت‌ در ‌چهارچوب‌ قانون‌اساسی‌‌ ج.ا.ا ‌و ‌ارتباط‌ آن‌ با ‌بیماری ‌کرونا ‌و ‌مقررات‌ پیشگیرانه
  • تبیین طرق بهینه آموزش در دوران کرونا
  • پیامدهای کرونا بر مولفه های سبک زندگی اسلامی
  • بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی کرونا در حوزه ی معماری و مسکن
  • تاثیرمعنویت براعتمادبه نفس جامعه در بحران کرونا
  • آموزه های قرآن و حدیث و جنبه های اجتماعی کرونا
  • نقش تدین در کمک به انسان ها برای مواجهه با بیماری کووید19
  • پیامدهای کرونا بر مولفه های سبک زندگی اسلامی
  • نقش فرهنگ دینی درسلامت وسعادت جامعه باتوجه به بحران کرونا
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)