راهکارهای تدریس اثربخش دروس دینی و فلسفی در آموزش مجازی دانش آموزان در همه گیری کرونا
Effective teaching strategies of religious and philosophical courses in students virtual education in corona epidemick
نویسندگان :
سیدمحمدمهدی سیدی ( دانشگاه مازندران بابلسر ) , فرشته ابوالحسنی نیارکی ( دانشگاه مازندران بابلسر )
چکیده
جهان با همه گیری کرونا روبروست که یکی از عوارض آن، تأثیر در نحوه آموزش دانش آموزان در ایام پاندمی است. برخی از دروس نظیر دروس دینی، اخلاق، معارف اسلامی و فلسفه که نیازمند مولفه های خاصی برای تدریس اثربخش هستند در آموزش مجازی چالش برانگیزترند. مسأله این جستار واکاوی راهکارهای اثربخش در تدریس دروس دینی و فلسفی به صورت آموزش مجازی در همه گیری کروناست. این مقاله تحقق راهبردهای مختلف آموزشی که در اجرای آموزش آنلاین کمک کار معلمان است. برنامه ریزی صحیح با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت های پیش روی تدریس فضای مجازی، نادیده نگرفتن اجزای کلی طرح درس روزانه، استفاده از منابع مختلف یادگیری، توجه به روش های آموزش غیرمستقیم، معطوف کردن آموزش به ابعاد هیجانی علاوه بر بعد شناختی، همچنین تهیه مواد آموزشی مناسب از جمله پاورپوینت و فیلم و عکس و معرفی و بسایت های آموزشی می تواند کمک کار معلم در این زمینه باشد . انتخاب روش تدریس صحیح مثل (روش بحث کنترل شده) در فضای مجازی از راه های مناسب تدریس نوین است. معلم برای انجام ارزیابی می تواند از سایت ها برای قرار دادن سوالات امتحانی در آن استفاده کند .کليدواژه ها
کرونا، تدریس اثربخش، آموزش مجازی، راهکارهای مؤثر، دروس دینی، فلسفهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سیدمحمدمهدی سیدی , 1400 , راهکارهای تدریس اثربخش دروس دینی و فلسفی در آموزش مجازی دانش آموزان در همه گیری کرونا , نخستین همایش ملی فرهنگ
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.